Honda Civic - в хорошей машине хорошие звуки.

В Америке, некторые штатские решили, что Honda переборщила в своем стремлении сделать усредненный "автомобиль для всех". Мол хватает нам, что Civic уже стал одной из самых популярных моделей в США, а тут еще это "чудо", непонятно на что похожее.

Скажу сразу, Honda Civic с VW Passat CC можно спутать только в профиль. Во-первых, габариты на 40 см короче купе от Volkswagen, хотя и составляют 4.390 см. И во-вторых, купеобразный силуэт седана не имеет той немецкая строгость форм, а по прежнему кажется похожим на НЛО середины двухтысячных. Правда средний расход топлива у этого НЛО - 7 л на сто километров.

Внутри: "Здравствуй брат Toyota Prius...". Одной двухслойной приборной панели достаточно. Слева от рулевой колонки всё тот же зеленый цветочек заботы об экологии. Отделка - сплошная пластмасса трех тонов серого и лишь вокруг дисплея на центральной консоли в пластмассу добавлены едва заметные искорки. Панель выглядит так, что сразу понимаешь - это автомобиль для энергичной езды. Тахометр прямо позади рулевого колеса, за ним чуть выше электронный спидометр, сиденья, это вообще что-то отдельное от двенадцатилетней Mazda 626. А вот на педаль газа машина реагирует с ленцой, да и руль вращается так, что жди дистрофии мышц в верхних конечностях.

Я завел мотор, включил штатную акустическую mp3D систему Honda Civic и стал наслаждаться: "...Across the rainbow bridge to Valhalla..." группы Manowar.


Пальцы нащупали лепестки ручного переключения передач "автомата" и мы, вместе с  142 сильным 1,8-литровым бензиновым мотором "полетели" как Дженсоном Баттоном в 2008 году в формульной команде Honda.
... Я ехал и думал, что вот есть люди, которые все хотят запретить - запретил говорить в машине по телефону с руками и без рук, запретить правый руль и левый поворот, запретить музыку в салоне и мысли в головах. Они прикрывают свой личный страх заботой о всеобщей безопасности....
В хорошей машине хорошие звуки.

Toyota, Honda, and Nissan July Sales Led by Compact and Midsize Sedans

Toyota, Honda, and Nissan all came out ahead in July, with mainstream and luxury brands posting sales gains. Toyota and Scion brands experienced a 26.1-percent increase with total sales of 146,663 units, while the Lexus division was up 25.4 percent at 18,235 units sold. Honda rose 46.4 percent with 104,119 units sold, while the Acura brand sold 12,825 units, up 36.4 percent. Nissan’s gains were less dramatic, with its sales of 86,722 units representing a 12.3-percent increase over supply-constrained July 2011. The Infiniti brand, however, scored big with sales of 11,619 units – an increase of 56.8 percent.
Toyota and Scion – 146,663 units, up 26.1 percent
Toyota, Honda, and Nissan July Sales Led by Compact and Midsize Sedans imageToyota and Scion sales were up 26.1 in July with 146,663 units sold, an increase of 26.1 percent compared with the same month last year. The midsize Camry continues to top the sales charts with 29,913 units sold (up 10.7 percent). Corollas sales were up 34.5 percent with 23,640 units sold while Prius sales, encompassing Prius C and Prius V, were up 110.5 percent for a total of 16,643 units. Avalon sales were down 37.4 percent, but are likely to rise once the 2013 model arrives.
The RAV4 led the sales charts for Toyota’s trucks and SUVs with 15,248 units sold (up 73.0 percent) with the Tacoma pickup coming in second place with 11,350 units (up 27.1 percent). Toyota sold more than two-and-a-half times as many Land Cruisers in July compared to July 2011, selling 259 units. Scion’s July sales of 6904 units sold includes sales increases for the xB, xD, and tC, as well as help from new models like the FR-S coupe and iQ city car, which sold 1649 and 557 units, respectively.
Lexus – 18,235 units, up 25.4 percent
Toyota, Honda, and Nissan July Sales Led by Compact and Midsize Sedans imageThe Lexus RX premium SUV continues to be the brand’s volume seller with 7357 units sold (up 34.5 percent) while sales of the ES front-drive luxury sedan were up a noticeable 31.9 percent, at 3759 units sold. Sales of the IS sedan (2296 units) and CT hybrid hatchback (1499 units) were flat. Sales of the GS totaled 1662 units sold, well over last July’s 326 units.

Honda – 104,119 units, up 46.4 percent
The Honda division posted sales of 104,119 units, an increase of 46.4 percent over the 71,100 units sold July 2011. The Accord led sales volume for the brand, with 28,639 units sold for an increase of 70.2 percent. Not far behind was the Honda Civic, with sales of 25,004 units, representing a gain of 78.5 percent over theToyota, Honda, and Nissan July Sales Led by Compact and Midsize Sedans image14,006 Civics sold during July 2011, but down compared to June 2012’s 27,500 units. The Ridgeline pickup surprised with its July numbers, selling 981 units compared to the 377 units sold the same month last year. The Odyssey was another big winner for Honda, with 11,953 units sold – way up compared to July 2011 and 678 units higher than in June 2012. Honda’s Insight and CR-Z hybrid hatchbacks again posted sales decreases, with the Insight down 57.5 percent at 419 units sold, and the CR-Z down 62.4 percent at 330 units sold. The subcompact Fit slid 5.1 percent in July, with sales of 4608 units compared to 4857 units a year prior.
Acura – 12,825 units, up 36.4 percent
Toyota, Honda, and Nissan July Sales Led by Compact and Midsize Sedans imageAcura was up 36.4 percent in July, with sales of 12,825 units. The RDX was the brand’s big winner, selling 2664 units for a gain of 142.2 percent. The larger MDX was the volume leader, at 4288 units sold in July – an increase of 24.7 percent.  The TSX and TL were both down slightly for the month, with the TSX at1980 units for a decrease of 7.3 percent, and the TL at 2358 units for a decrease of 7.3 percent. The Civic-based ILX sold 1410 units in its second full month on sale.

Nissan – 86,722 units, up 12.3 percent
Toyota, Honda, and Nissan July Sales Led by Compact and Midsize Sedans imageThe Nissan brand sold 86,722 units in July,a gain of 12.3 percent over the 77,191 units sold the same month last year. The 2013 Nissan Altimasaw the nameplate’s best July ever, selling 26,602 units in its first full month on sale – an increase of 24.7 percent over last year’s 21,340 units (July was the 2013 Altima’s first full month of sales). The Nissan Rogue also set a new July record, selling 13.193 units for a 17.2-percent increase over the same period in 2011. The subcompact Versa sold 7451 units, raising its performance 39.0 percent from last July. Nissan’s halo car GT-R also saw a surprise boost in sales at 128 units sold in July, more than double the 56 models sold the same month last year. The quirky compact Cube hatch was less fortunate, managing to sell 578 units, down 48.5 percent from July 2011. The Frontier and Titan trucks saw moderate increases, with 5611 and 2028 units sold, respectively. The all-electric Leaf was also on the losing end in July, selling 395 units for a decrease of 57.6 percent.
Infiniti – 11,619 units, up 56.8 percent
Toyota, Honda, and Nissan July Sales Led by Compact and Midsize Sedans imageInfiniti sold 11,619 units in July, increasing 56.8 percent over the 7410 units sold the same period in 2011. Contributing to the brand’s gain was the 2013 Infiniti JX. The new three-row crossover sold 1999 units in July, less than the 2428 units sold last month, but still good enough to make it Infiniti’s second-best seller. Sales boomed for the Infiniti G Sedan, with 6078 units sold – the G Coupe was flat, with 1287 units sold. Though overall sales at Infiniti are up, the brand still had a few less-than-stellar performers. The EX crossover was again slow-selling, at 215 units sold for decrease of 61.6 percent compared to July of last year. The FX also dipped in July, with 498 units sold representing a loss of 23.0 percent.

Кроссовер: выбор технических характеристик

Кроссовер - легковой автомобиль с несущим кузовом типа «универсал», обладающие повышенными внедорожными способностями. Кроссоверы бывают компактные, как Skoda Yeti, средние как Opel Antara и большие как Chevrolet Captiva. В Советском Союзе выпускался кроссовер ВАЗ 2121 «Нива».
 1. Чем кроссовер («паркетник») с приводом на одну ось хуже полноприводного?
По экономичности, по расходу топлива, такой кроссовер предпочтительней. Минус – внедорожные способности. У «монопривода» они хуже. У кроссовер проходимость лучше большинства "легковушек" за счет дорожного просвета.
   2. Какой привод лучше: постоянный полный или с подключением?
5-7 лет назад узлы автоматического подключения второго моста были «тугодумами» и со стойкостью к перегревам были вопросы. Существовало мнение, что если «паркетник» переднеприводный, а задняя ось подключаемая, то он меньше «полноприводника» топлива кушает.
Сегодня системы подключения заднего моста стали надежны и совершенны и у постоянного полного привода на кроссоверах нет особых преимуществ. Электрогидравлические муфты Haldex 4-го поколения подключая задние мосты на Volkswagen Tiguan, Ford Kuga и Skoda Yeti, работают очень быстро, подключают жестко и очень стойкие к температурным и механическим нагрузкам. Функцию  охлаждения в них выполняет гидравлическое масло..
   3. Какая надежность у автоматических коробок «вариатор» и «робот»?
И «вариатор», и «робот» боятся агрессивной манеры вождения и регулярных внедорожных вылазок. «Вариаторы» способны выдержать кратковременные большие нагрузки. При долгом воздействии они начинают растягиваться и «пилить» стальные шкивы.
«Роботы»: выбор передачи, «выжим» сцепления и переключение делают электрические или электрогидравлические исполнительные механизмы по команде электронного блока управления.
   4. Дизель или бензин?
Турбодизельные силовые агрегаты все чаще допускаются к эксплуатации и все чаще покупаются. Современные турбодизеля – мощные и динамичные, ничуть не уступает бензиновым по динамике. Если покупатель живет в крупных городах или поблизости, то лучше турбодизельный мотор.